گواهی FDA

گواهینامه FDA

کلمه FDA حروف اختصار کلمات سازمان جهانی دارو و غذای امریکا Food And Drug Administration میباشد . این سازمان زیر مجموعه وزارت بهداشت و سلامت آمریکا بوده و مرجع بررسی وضعیت کلیه محصولات تولیدی در زمینه های غذایی و آشامیدنی ,آرایشی و بهداشتی – تجهیزات پزشکی و داروها می باشد .
تاییدیه FDA یک گواهینامه در سطح بین المللی است.
از طریق سازمان غذا و داروی آمریکا جهت تولید کنندگان محصولات غذایی و دارویی پزشکی سرتاسر جهان صادر میشود.
عتبار گواهینامه FDA
این مدرک (گواهینامه FDA) به منزله رسمیت شناختن شرکت تولید کننده توسط FDA در خصوص بهداشتی بودن و سلامت عمومی آن شرکت بوده و همچنین حکم مجوز ورود محصولات آن شرکت می باشد.
درثانی این گواهی نامه با توجه به شناخته شده بودن نام سازمان دارو و غذای آمریکا برای کلیه کشورهای جهان و جایگاه این سازمان در تبیین و ارائه استانداردهای مربوط به محصولات غذایی و دارویی می تواند نقش زیادی در جلب توجه مشتریان خارج و داخل جهت صادرات محصول داشته باشد
ضرورت گواهی نامه FDA چیست ؟
تولیدکنندگانی که که بخواهند محصولات مواد غذایی , آرایشی بهداشتی و دارو را به آمریکا صادر کند می بایست مجموعه ای از مجوز های FDA را اخذ نماید.
ثبت در فهرست شرکت های مورد تایید FDA جهت صادراتیا سرمایه گذاری مشترک
پیدا کردن شرکای تجاری مورد تایید سازمان غذا وداروی امریکا
داروهای جدید که توسط این سازمان مورد تایید می گردند فروش آن دارو با موفقیت بیشتری مواجه میشود.
داشتن این گواهینامه به شرکت ها جهت امور بازاریابی و فروش در امریکا کمک می کند .
نکته:
خدمات FDA جهت بررسی سلامت کالا ارائه میشود
ثبت در FDA و اخذ کد ۱۱ رقمی(Register Number) تنها به منزله مجوز ورد کالاهای شرکت تولید کننده به آمریکا بوده و آزمایشات و نمونه گیری به صورت Random از محصولات تنها در صورت ورود کالا به آمریکا و در بدو ورود صورت میگیرد .
سازمان FDA هیچ مدرکی را جهت تولید کننده صادر نمیکند و فقط شماره ۱۱ رقمی (Registar Number) برای عامل ثبت قابل دسترسی میباشد.
تمامی اطلاعات ثبت شرکتهای مواد غذایی در FDA بصورت کاملا خصوصی بوده و هیچ پایگاهی جهت مشاهده گواهینامه FDA در وبسایت FDA وجود ندارد .

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *