گواهی نامه OMRI Listed

گواهی نامه OMRI چیست؟

OMRI از یکپارچگی ارگانیک با توسعه اطلاعات و راهنمایی های واضح در مورد مواد پشتیبانی می کند، به طوری که تولیدکنندگان بدانند کدام محصولات برای عملیات ارگانیک مناسب هستند. OMRI یک سازمان غیرانتفاعی است که بررسی مستقلی از محصولات، مانند کودها، کنترل آفات، محصولات مراقبت بهداشتی دام، و بسیاری از ورودی‌های دیگر که برای استفاده در تولید و فرآوری ارگانیک تایید شده در نظر گرفته شده‌اند، ارائه می‌کند. هنگامی که شرکت ها درخواست می دهند، OMRI محصولات آنها را بر اساس استانداردهای ارگانیک بررسی می کند. محصولات قابل قبول OMRI Listed® هستند و در فهرست محصولات OMRI نشان داده می شوند. OMRI همچنین پشتیبانی فنی و آموزش را برای متخصصان صنعت ارگانیک فراهم می کند.

OMRI مخفف چه کلماتی است :

Organic Materials Review Institute (OMRI)

خدمات مشاوره جهت قرارگرفتن در لیست سازمان OMRI

 برای اینکه در این لیست قرار بگیرید یا توسط سازمان OMRI گواهی نامه دریافت نمایید لازم به یکسری مراحل ثبت نام در سامانه مخصوص OMRI می باشد تا کیت استاندارد های مربوط به محصول و مراحل ثبت را دریافت نمایید سپس نهاد بازرسی ثریا با بررسی اولیه مدارک مربووط به کود متقاضی مشاوره لازم را ارائه خواهد داد تا محصول با الزامات مربوط به ارگانیک NOPسنجیده شود در نهایت با ثبت نام در سایت از طریق کیت خریداری شده میتوان باقی مراحل را  دنبال کرد و چنانچه نیاز باشد از یکی از شرکت های بازرسی مورد تایید OMRI درخواست بازرسی و نمونه برداری صوت گیرد نهاد بازرسی ثریا بعنوان به بازرسی معتمد این مراحل را دنبال خواهد نمود 

چه محصولاتی نیازبه تاییدیه OMRI دارند

 نهاده ها شامل محصولاتی مانند کودها و محصولات کنترل آفات برای تولید محصولات زراعی، مواد تشکیل دهنده خوراک دام و محصولات مراقبت های بهداشتی، کمک های فرآوری و ضدعفونی کننده ها و سایر مواد در نظر گرفته شده برای استفاده در تولید ارگانیک است.

هزینه های مشاوره در خصوص OMRI Listed چه میزان برآورد می شود؟

هزینه اولیه برای شروع مراحل مشاوره در حدود 400 دلار می باشد که بخشی از آن صرف خرید کیت از سامانه OMRI و پیش ثبت نام متقاضی می باشد.

در مراحل بعدی نیز جهت مشاوره و بررسی و تکمیل مدارک بین 600تا 900دلار می بایست از طرف متقاضیان هزینه گردد که این مبالغ کاملا جدا از هزینه هایی است که سازمان OMRI دریافت می نماید.

هزینه های مربوط به سازمان OMRI چقدر است:

می توان گفت تا  زمانی که  قرارداد مشاوره بین متقاضی وبا نهاد بازرسی ثریا منعقد نگردد و اقدام به خرید کیتOMRI و پیش ثبت نام متقاضی نشود مبالغ به صورت دقیق قابل اعلام نمی باشد اما متقاضیان محترم  می توانند از طریق سایت سازمان OMRI لیست هزینه های اعلام شده را مشاهده نمایند.

مزایای وارد شدن محصول در لیست سازمان OMRI

نمونه محصولات کودی و ضد عفونی کننده  که از ایران برای کشورهای حوزه خلیج رسال می گردد و نیاز به این گواهی نامه دراد می توان گچ کشاورزی با فرمول شیمیاییCaSO₄·2H₂O ونیز ضد عفونی کننده اسید پراکسی استیک یا PAA را نام برد.در کشورهای حوزه خلیج مخصوصا عمان استاندارد های GCCبرای واردات محصولات در اولویت قراردادرد و این کشورها علاوه بر بررسی دقیق اسناد فنی و گمرکی  کود ارگانیک وارداتی اهمیت زیادی به اینکه محصول دارای تاییده هایی مانند OMRIباشد نیز قایل هستند.

برای بررسی دقیق تر به سایت گمرک عمان در بخش کودها از اینجا مراجعه فرمایید

سایر تاییدیه ها و پیش نیازها مرتبط با الزامات OMRI

نهاد بازرسی ثریا بعنوان نمایندگی شرکت هانسول سرتیفیکیشن کره دارای تاییده ارگانیک NOP از  سازمان USDA امریکا قادر است که کلیه گواهی نامه های مرتبط با آنالیز ,تاییدیه FDA, تاییدیه فود گرید وبرگه  MSDS محصولات متقاضیان را در صورت انطباق با الزامات گواهی نماید.

هشدار به صادر کنندگان کود ها ی آلی به عمان و سایر کشورهای عربی حوزه خلیج

چنانچه قصد صادرات قطعی دارید حتما اقدام به اخذ گواهی مبداء با هلوگرام اصالت از اتاق بازرگانی ایران نمایید و این امر مهم را به ترخیص کاران غیر حرفه ای ارجاع ندهید.

چنانچه مدارکی از قبیل گواهی نامه های مدیریت کیفیت ایزو دارید حتما قبل از ارسال برای مشتری خود در عمان یا کشور های عربی حوزه حلیج فارس از اینکه گواهی دهنده دارای اعتباربخشی IAF است اطمینان حاصل نمایید .

چنانچه محصول شما در محدوده مواد غذایی بعنوان ضد عفونی کننده یا … استفاده میشود حتما بایست تاییدیه فود گرید معتبر اروپایی داشته باشید.

چنانچه محصول شما در محدوده مواد غذایی بعنوان ضد عفونی کننده یا … استفاده میشود حتما بایست گواهی نامه حلال معتبر داشته باشید برای ارسال گواهی نامه حلال به مشتری خود در عمان یا سایر کشورهای عربی حتما دقت نمایید گواهی دهنده عضویت SEMIIC/OIC یا مرکز تقئیص خلیج را داشته باشد.

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد گواهینامه OMRI و درخواست می توانید با نهاد بازرسی ثریا بعنوان سازمانی بی طرف ، مستقل و دارای اعتبار بین المللی ما تماس بگیرید. کارشناسان ما خوشحال خواهند شد به تمام سوالات شما پاسخ دهند.

واحد تکنیکال شرکت پرتو ستاره ثریا آماده پاسخگویی به سوالات فنی شما می باشد :09179499441

جهت درخواست برای مشاوره OMRI کافی است فرم درخواست را تکمیل و برای ما ارسال نمایید تا در اسرع وقت برای شما پروپوزال ارسال گردد.

1- تکمیل و ارسال اپلیکیشن فرم.

1-1- ارسال پروپوزالو فرم درخواست  برای مشتری و عقد قرارداد

2- ارائه کلیه مدارک کیفی مرتبط با محصول

3-ارائه فرمولاسیون و آنالیز محصول

4- نمونه از مندرجات بر روی  لیبیل محصول

5-پیش ثبت نام برای کیت OMRI

6- پیگیری روال بررسی محصول توسط سامانه OMRI و اطلاع مراحل به مشتری تا زمان درج محصول در سامانه OMRI Listed

یک دیدگاه ثبت کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *