در باره IHAF انجمن جهانی اعتباردهی حلال International Halal Accreditation Forum

IHAF 2013
مجمع بین المللی اعتباربخشی حلال IHAF 2013، به میزبانی آژانس اعتباربخشی ترکیه با همکاری موسسه استاندارد و اندازه شناسی کشورهای اسلامی (SMIIC)، در تاریخ 25 تا 26 اکتبر 2013 در مرکز کنگره هالیچ استانبول با شرکت بیش از صدها شرکت کننده از حدود برگزار شد. شصت کشور و توسط نخست وزیر جمهوری ترکیه H.E. پیام ویدیویی رجب طیب اردوغان و وزیر امور اروپا و مذاکره کننده ارشد H.E. Egemen BAĞIŞ.

افزایش آگاهی مسلمانان نسبت به محصولات و خدمات حلال منجر به توسعه سریع بازار حلال شده است. هیئت ها در مورد چالش ها، راه حل های ممکن و بهبود بحث و گفتگو کردند.

تفاوت در استانداردهای صدور گواهینامه تجارت حلال را محدود می کند. از این رو، نیاز به:

یک استاندارد، یک سیستم ارزیابی انطباق (گواهی و اعتبار) برای حلال از طریق یک سیستم اعتباربخشی حلال به رسمیت شناخته شده بین المللی برای اطمینان مسلمانان و برای تسهیل تجارت در سطح جهانی، به ویژه بین اعضای OIC، حیاتی است.

IHAF 2013، که سازمانی است که مردم را در سراسر جهان اسلام گردآوری می کند، بستری است که در آن مراحل مورد نیاز تعیین و مورد بحث قرار می گیرد. IHAF 2013 اولین سازمان از بعد بحث شناخت متقابل بین ذینفعان بالقوه و نحوه بکارگیری مناسب با توجه به شرایط امروزی با مشارکت نمایندگان بازار، علمای اسلام و کارشناسان فنی است.

در مورد ارتقای ساختار SMIIC تحت سازمان همکاری اسلامی (OIC) و حمایت همه کشورهای عضو OIC بحث شده است. توصیه می شود استانداردهای OIC SMIIC که توسط کارشناسان کشورهای عضو OIC تهیه شده است هماهنگ و اعمال شود.

هماهنگ سازی استانداردهای OIC SMIIC و سیستم صدور گواهینامه توسط کشورهای عضو OIC
تقویت و تقویت زیرساخت اعتباربخشی حلال در SMIIC برای همه کشورهای عضو OIC ساخته شده است
ایجاد سیاست بین المللی نظارت بر بازار حلال
تعهد همه امت اسلامی در کشورهای عضو OIC و کشورهای غیر OIC به همکاری در توسعه استانداردهای حلال.
برای پشتیبانی از سیستم اعتباربخشی ساخته شده در SMIIC
افزایش آگاهی و ترویج رویکرد اعتباربخشی حلال SMIIC

IHAF سازمانی است که رویداد های بین مللی برگزار می کند و هنوز وبسایت یا فعالیت خود را شروع نکرده است

مرجع ملی تایید صلاحیت ایران در SMIIC عضو می باشد و از طریق سازمان استاندارد تلاش می کند سیستم اجرای پروانه حلال برای صنایع را اجرا نماید همچنین این مرجع توانایی صدور گواهی نامه ایزو 17065 برای سازمان های گواهی دهنده حلال را دارا می باشد از آنجا که فعالیت در حوزه گواهی نامه حلال اجباری نیست در ایران مراکز مختلف دولتی و خصوصی که به کنوانسیون های حلال انتخابی خود مربوط هستند فعالیت می نمایند اما نکته مهم این است که  افراد و سایت های  و سود جو از این امر به نفع خود استفاده می نمایند و بعضا مشاهده شده گواهی نامه حلال بی هویت به مشتریان ارائه داده اند با این استدلال که در ایران در مورد گواهی نامه حلال هرج  و مرج سیستماتیک وجود دارد و یا توضیحات کاملا غیر واقعی در مورد IHAF و …. که نشانه عدم آگاهی و دانش کافی مدیران اینگونه وب سایت های سود جو دارد.

لذا نهاد بازرسی ثریا به مشتریان و متقاضیان عزیز هشدار می دهد بین شرکت مشاوره ایزو  و نهاد گواهی دهنده حلال و ایزو با سایت یا شرکت اخذ یا دریافت با گرفتن گواهی ایزو و  حلال یا سایر استاندارد های  ایزو به صورت سریع تفاوت قایل شوند.

فقط در کشور ایران است که چیزی به نام اخذ ایزو یا دریافت گواهی ایزو  وجود دارد و هر مشتری یا متقاضی که گواهی نامه فیک دریافت می نماید عموما  از این ناحیه است چون اخذ یا گرفتن به معنی این است که متقاضی بدون رعایت الزامات می خواهد گواهی یک استانداد را داشته باشد  و در این ماجرا سایت های سود جو فعال می شوند و در حقیقت چیزی را که برای این مشتری اخذ یا دریافت می کنند بی ارزش ترین نوع گواهی نامه ها می باشد

یک نمونه از مطالب سایتی معلوم الحال را در مورد گواهی حلال در زیر مشاهده می نمایید

اگر با دقت مطالب فوق را مطالعه نمایید متوجه خواهید شد علاوه بر تخریب و تخطئه مراجع دولتی کشور عزیزمان و اتهامات دیگر در نهایت با ارجاع دادن به سایت IHAF (چیزی که وجود ندارد چون یک رویداد می باشد) تلاش شده است به مشتری القا کند اکنون که “”ایران درهیچ اعتبار بخشی خارجی عضو نیست و در داخل هم  پروپاگاندای ارعاب حاکم است پس ما به شما فیک ترین گواهی نامه حلال با لوگو اعتبار بخشی بی هویتی به نام ASCB را که بارها ادارات استاندارد استانهای مختلف در مورد آن هشدار داده اند را ارائه می دهیم””.

برای حفظ محرمانگی و بی طرفی از درج نام و لینک این سایت و سایت های مشابه خودداری شده است.

نهاد بازرسی ثریا هیچگونه نفعی در این خصوص نداشته و صرفا هدف آگاهی رسانی  به همراه رفرنس خیر را بر عهده دارد.

یک دیدگاه ثبت کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *